Біологія

Доісторичний крокодил пообідав динозаврами

Палеонтологи підтвердили, що вимерлий рід крокодилів Deinosuchus полював на динозаврів. Він робив це за допомогою великих міцних щелеп та довгих зубів “розміром з банан”. Дослідники також виділили три види цієї рептилії та визначили її спорідненість із сучасними алігаторами. Відповідна стаття доступна у журналі Journal of Vertebrate Paleontology.

Хто такий цей Deinosuchus?

Близько 75-83 мільйонів років тому, наприкінці крейдового періоду, Західне внутрішнє море розділяло Північну Америку на дві частини. Deinosuchus, або “жахливий крокодил”, жив поблизу узбережжя цього моря, у широких заболочених місцевостях. Цей земноводний хижак був найбільшим у своїй екосистемі. Деякі екземпляри досягали 10 метрів у довжину. Переваги у розмірах та силі дозволили вченим припускати, що Deinosuchus міг полювати на конкурентів-динозаврів. Про це також свідчили сліди укусів на викопних костях динозаврів.

І що, дійсно полював?

Для нової роботи американські палеонтологи проаналізували вже відомі скам’янілості цього роду крокодилів, а також нові копалини, нещодавно знайдені у Західному Техасі. Вони вперше отримали повний скелет тварини. Це дозволило підтвердити, що Deinosuchus мав велику голову, масивні щелепи і довгі зуби, тож сила його укусу дійсно дозволяла полювати на динозаврів. “Жахливий крокодил” був опортуністичним хижаком, який харчувався будь-якою здобиччю, що вдавалося знайти. Скоріш за все, він атакував динозаврів із засідки, коли вони приходили до водопою.

Дослідники також виділили три види Deinosuchus, що мешкали на різних ділянках вздовж узбережжя, та точніше визначили положення цього роду на еволюційному дереві. Виявилося, що Deinosuchus ближчий до сучасних алігаторів. Але, на відміну від них чи сучасних крокодилів, Deinosuchus мав великий, роздутий ніс. Пояснити таку особливість палеонтологи не можуть.

Що з ним сталося?

Deinosuchus вимерли ще до зникнення динозаврів наприкінці мезозойської ери з невідомих причин. Дослідники вважають, що їхня робота дозволить розширити розуміння цього роду.