Дитячий стрес пов'язали зі структурними змінами в мозку та депресією дорослих

Канадські науковці з'ясували, що пережитий у дитинстві стрес може викликати структурні зміни у мозкові, які підвищують шанси захворіти великим депресивним розладом у дорослому віці. Зміни в основному стосуються ділянок, залучених у навчанні та емоціях, йдеться у статті в журналі Journal of Psychiatry & Neuroscience.

Caleb Woods / Unsplash

Як депресія пов'язана з дитинством?

Великий депресивний розлад є важливим фактором втрати працездатності дорослих у всіх країнах світу. Точні причини розвитку цього стану невідомі, однак попередні дослідження виявили зв'язок між дитячими психологічними травмами та депресією у старшому віці. Ймовірно, дитячому мозку, що ще розвивається, негативні переживання можуть завдавати шкоди у вигляді структурних змін. Такі перебудови можуть знижувати здатність людини пристосовуватися до мінливого середовища та робити її вразливішою до виникнення психічних розладів. Нове дослідження вчених з Університету Альберти проливає трохи більше світла на цей можливий зв'язок.

До експериментів науковці залучили 70 добровольців. Половина з них були здоровими людьми, а інші 35 учасників, віком від 18 до 49 років, страждали від клінічно підтвердженого великого депресивного розладу. Усі піддослідні пройшли обстеження мозку за допомогою магнітно-резонансної томографії.

Отримані результати об'єктивного обстеження вчені порівняли із даними опитування, які учасники також проходили перед дослідженням.

Як мозок дітей реагує на травми?

Дослідники пишуть, що вони виявили негативну кореляцію між об'ємом нервової тканини у ділянках таких структур, як мигдалина та гіпокамп, у пацієнтів з депресією та величиною стресу, пережитого в дитинстві. Ці дві структури мозку відповідають за навчання, запам'ятовування та емоції, і вони продовжують розвиватися ще довгий час після народження. Це означає, що будь-яке порушення нормального функціонування у цей час, наприклад, сильним потрясінням, може мати довгострокові наслідки для психічного здоров'я, вважають вчені.

Автори сподіваються, що їхнє дослідження допоможе у розробленні нових методів лікування депресії. Приміром, допомогти можуть психоделіки, які показали раніше здатність стимулювати зріст нейронів.