Астрономія

Циркумгалактичне середовище Чумацького Шляху виявилося неоднорідним

Астрономи дослідили південну частину неба у м’якому рентгенівському спектрі за допомогою апарата HaloSat і виявили, що циркумгалактичне середовище Чумацького Шляху купчасте та має форму диска. Його матеріал поповнюється за рахунок процесів формування зірок в галактиці. Стаття про це доступна у журналі Nature Astronomy.

Що таке циркумгалактичне середовище?

Кожна галактика має циркумгалактичне середовище. Це регіон, що складається з газу, який оточує галактики поза їхніми дисками. Такі області мають вирішальне значення для розуміння не тільки того, як галактики утворювались та еволюціонували, але й того, як розвивалася матерія Всесвіту. Чумацький Шлях оточений циркумгалактичним середовищем, що може відігравати ключову роль в еволюції галактики як джерело газу для утворення зірок та резервуар металів і енергії, які виробляються при формуванні світил.

Яке дослідження провели астрономи?

Вчені дослідили циркумгалактичне середовище Чумацького Шляху за допомогою апарата HaloSat, що був запущений у 2018 році. Зібрані ним дані показали, що частина циркумгалактичного середовища має високу густину та створює яскраве рентгенівське випромінювання. У цих регіонах циркумгалактичне середовище обмінюється газом з галактикою та утворюються зірки. Моделювання показало, що циркумгалактичне середовище має форму диска.

Втім, насправді циркумгалактичне середовище може бути більшим та мати велике, розширене гало, тьмяне у рентгенівських променях. Яскравий емісійний диск може заважати його побачити.

Наступним кроком стане ​​поєднання даних HaloSat з даними інших рентгенівських обсерваторій, що допоможе визначити, чи існує розширене гало навколо Чумацького Шляху, та обчислити його розміри.