Цеглу для будівництва баз можна буде створювати прямо на Місяці

Індійські вчені розробили метод, що дозволяє створювати цеглу для будівництва баз прямо на Місяці. Для цього потрібні лише місячний ґрунт, гуарові боби, спеціальні бактерії та сечовина, яку можна отримати з людської сечі. Цей метод значно знизить варстість зведення конструкцій на Місяці, переконані дослідники. Про це вони пишуть у двох роботах, опублікованих у журналах Ceramics International та PLOS One відповідно.

Як можна створити цеглу за цим методом?

Деякі мікроорганізми здатні виробляти мінерали завдяки своєму обміну речовин. Так, бактерія Sporosarcina pasteurii може створювати карбонат кальцію із сечовини та кальцію. Щоб перевірити, чи вдасться використати ці властивості, вчені змішали бактерію з імітацією місячного ґрунту. Потім у суміш додали необхідні джерела сечовини та кальцію, а також камедь, витягнуту з гуарових бобів. Після кількох днів інкубації матеріал став міцним та придатним для обробки.

Інша робота показала, що бактерія Bacillus velezensis має схожі властивості, але коштуватиме в 10 разів менше.

Вартість відправлення одного кілограма матеріалу в космос становить близько 20 тисяч доларів. Новий метод пропонує використовувати для будівництва вже наявні на Місяці матеріали, що значно знизить загальні витрати на переліт. Окрім того, виготовлення такої цегли можливе без спеціальних форм для лиття. Також цей процес лишає менший вуглецевий слід, тобто є більш екологічним, адже використовує гуарову гумку замість цементу. Цей метод також можливо використовувати на Землі.

У майбутньому дослідники планують створити автоматизований процес для виготовлення великих цеглин та перевірити їх на міцність в екстремальних умовах, наприклад, під час ударів та землетрусів.