Біопаста з компонентів деревини зробить 3D-друк екологічним

Дослідники створили матеріал для 3D-друку з компонентів деревини: лігніну та целюлози. Для виготовлення такої біопасти можна буде використовувати відходи паперового виробництва, зазначають автори статті у журналі Applied Bio Materials.

Що таке лігнін?

Лігнін — це органічний полімер, який разом із целюлозою входить до складу деревини. Ці компоненти надають рослинам жорсткості. Через свою поширеність лігнін та целюлоза мають низьку вартість. Під час виробництва паперу велика кількість лігніну перетворюється на відходи. Вчені розглядають можливість використання таких відходів для виготовлення різноманітних продуктів: вуглецевого волокна, бетону та навіть дешевих акумуляторів.

Як створили новий матеріал?

У 1980-х роках інша група дослідників виготовила матеріал з рідких кристалів на основі целюлози та лігніну. Тепер вчені виявили, що кристали сприяють міцності, а лігнін діє як клей, що скріплює суміш. Експериментуючи із цими компонентами, можна отримати бажані характеристики біопасти, яку вони утворюють. Наприклад, зробити її гнучкішою чи більш жорсткою в залежності від орієнтації лігніну та співвідношення матеріалів. У результаті вчені створили біопасту, яку легко обробляти та надавати їй форму. Такий матеріал можна використовувати для легких конструкцій, виготовлених за допомогою 3D-друку. Щоб продемонструвати це, дослідники надрукували з його допомогою декілька решіток та циліндрів.

Поки команда використовувала для виготовлення біопасти буковий лігнін. Сировина з інших рослин може змінити кінцеві властивості матеріалу. Наступним етапом дослідження стане використання відходів паперової промисловості.