Технології

Біонічну систему для відновлення зору готуються протестувати на людях

Головний убір, оснащений камерою і бездротовим передавачем. Monash University

Австралійські вчені, які створили біонічну зорову систему Gennaris, зараз готують свій винахід до перших випробувань на людях, йдеться у пресрелізі на сайті Університету Монаша. Система працює завдяки відеокамері та мозкових імплантатів і дає змогу частково відновити зір людям, які його втратили через пошкодження зорового нерва.

Що таке Gennaris?

Біонічна зорова система Gennaris понад десять років створювалася вченими Університету Монаша, щоб відновити зір людям, які його втратили внаслідок пошкодження зорового нерва. Це поширена причина сліпоти, коли пошкоджені нерви блокують передачу сигналів, що йдуть від сітківки ока до зорового центру головного мозку. Система побудована так, щоб взяти на себе функцію здорового оптичного нерва.

Як працює Gennaris?

Біонічна система складається із головного убору з вбудованою камерою, бездротового передавача, зорового процесора та програмного забезпечення. Крім цього до неї входять кілька квадратних плиток, оснащених електродами товщиною з волосину, які імплантуються у мозок.

Спочатку, захоплене камерою зображення передається до зорового процесора розміром зі смартфон. Потім інформація бездротово передається до імплантованих плиток, які мають розміри приблизно 9 на 9 міліметрів. Тут дані перетворюються на електричні сигнали, які стимулюють мозок та створюють візуальні паттерни, що є комбінацією 172 точок світла. В теорії цього достатньо, щоб людина могла орієнтуватися на відкритому та закритому просторі та бачити силуети людей і об’єктів.

Що показали дослідження?

Піддослідними тваринами стали три вівці, яким імплантували біонічну зорову систему. За дев’ять місяців десять масивів електродів забезпечили 2 700 годин стимуляції мозку тварин. Вчені кажуть, що пристрій добре сприймався мозковою тканиною та не спричинив негативних наслідків для здоров’я та поведінки.

Зараз науковці готуються провести перші випробування біонічної системи на людях в кінці року. Розробники кажуть, що вже отримали необхідні для цього схвалення.