Біля Пуерто-Рико вчені виявили новий вид реброплавів

Американські дослідники описали новий для науки вид реброплавів, який назвали Duobrachium sparksae. Виявити тварину вдалося завдяки високоякісному відеозніманню на глибині майже чотирьох кілометрів біля узбережжя Пуерто-Рико. Опис нового реброплава оприлюднили у журналі Plankton and Benthos Research.

Хто такі реброплави?

Реброплави зовні можуть дуже нагадувати медуз, однак вони не є близькими родичами. Вони теж мають м’яке драглисте тіло, але вирізняються “гребенями” з війок, які використовують для пересування у воді. Вони здебільшого є хижими тваринами, які захоплюють свою здобич парою довгих щупалець. Станом на сьогодні описано близько 200 видів реброплавів, але через те, що вони живуть на великій глибині, більшість із них стало можливим виявити завдяки відеоспостереженням. Такий метод дослідження й на цей раз допоміг вченим із Національного управління океанічних та атмосферних досліджень США (NOAA) ідентифікувати до того невідомий науці вид реброплавів.

Як знайшли новий вид?

Ще у 2015 році науковці проводили дослідження прибережних вод біля Пуерто-Рико за допомогою дистанційно-керованого підводного апарату (ДКА), оснащеного камерами з високою роздільною здатністю. Це дає змогу спостерігати за підводними жителями, роздивляючи деталі їхньої будови розміром менше міліметра.

Саме цей апарат дозволив помітити на глибині 3 900 метрів трьох незвичних особин та ретельно дослідити їхню будову. Аналіз показав, що вони належать до ще не визначеного виду, який тепер вже має назву Duobrachium sparksae — на честь дружини головного автора наукової роботи Елізабет Анн Спаркс (Elizabeth Ann Sparks). Цей випадок наразі є унікальним, оскільки вперше вчені змогли описати вид, базуючися винятково на вивчення відео високої якості.

Цифрове зображення Duobrachium sparksae. Nicholas Bezio

Чим особливий новий реброплав?

Усіх трьох особин Duobrachium sparksae помітили протягом одного занурення, але в різних місцях блиблизно в двох метрах над морським дном. Розмірами помічені напівпрозорі особини були всього лише 6-8 сантиметрів, проте їхні білі щупальця сягали від 30 до 56 сантиметрів.

NOAA Fisheries / Youtube

Дослідження виявило дивну поведінку цих тварин. Вчені описують, що нові реброплави рухалися наче повітряні кульки, які прикріплені до морського дна за допомогою пари щупалець. Водночас вони не впевнені, чи насправді тварини торкалися дна або ж просто над ним зависали, підтримуючи постійну глибину занурення.

Надалі науковці сподіваються, що їм вдасться зібрати кількох представників нового виду для подальшого вивчення.