Астрономія

Астрономи виявили різноманітну структуру магнітних полів у ядрах зореутворення

Дослідники проаналізували філамент B213 у молекулярній хмарі Тельця та змоделювали магнітні поля в трьох ядрах зореутворення з високою роздільною здатністю. Астрономи змогли визначити їхні потужності та структуру і виявили, що вони різноманітні, незважаючи на спільне походження ядер з одного філамента. Стаття про це доступна у журналі The Astrophysical Journal.

Молекулярна хмара Тельця. ESO

Яка роль магнітного поля при формуванні зірок?

Зірки низької маси переважно утворюються в ядрах з високою густиною, які розподіляються ланцюгом вздовж гравітаційно нестійких філаментів у молекулярних хмарах. Вважається, що магнітне поле відіграє важливу роль у цьому процесі. Так, смуги газу із низькою густиною переважно вирівняні з магнітним полем, а ниткоподібні структури з високою густиною орієнтовані перпендикулярно до нього. Матеріал може накопичуватися вздовж ліній поля. Магнітне поле регулює властивості навколозоряного диска, уповільнюючи його обертання. Крім того, гравітаційний колапс ядра в молекулярній хмарі регулюється сильним упорядкованим магнітним полем таким чином, що ядро ​​переважно стискається уздовж його ліній. Магнітне поле також може впливати на форму протозіркових оболонок.

Що досліджували астрономи?

Дослідники проаналізували філамент В213, що знаходиться на відстані 140 парсек (457 світлових років) у молекулярній хмарі Тельця. Він є частиною більшого філамента LDN 1495 завдовжки 10 парсек (33 світлових роки). Структура фрагментована ланцюгом ядер, які перебувають на ранніх етапах утворення зірок з низькою масою. За допомогою телескопа імені Джеймса Клерка Максвелла астрономи проаналізували три таких ядра, щоб вивчити магнітне поле у них у масштабі менше 0,1 парсека.

Структура філамента B213 (а) та геометрія магнітного поля ядер (b). Eswaraiah Chakali et al.

Незважаючи на те, що усі три ядра сформувалися в одному філаменті та перебувають у спокійних фізичних умовах, їхні магнітні поля різноманітні. Лише одне з них, K04166, зберігає риси великомасштабного магнітного поля, зокрема його орієнтацію. Дослідники припускають, що формування та еволюція цього ядра регулюється магнітним полем, але на еволюцію двох інших ядер, K04169 та Miz-8b, в основному впливають потоки акреції та турбулентні рухи.

Таким чином, астрономи роблять висновок, що ядра, сформовані в молекулярній хмарі, не обов'язково зберігають властивості великомасштабного магнітного поля цієї хмари. Натомість потоки газу на філаменти можуть суттєво змінювати магнітні поля та впливати на їхню роль у процесі формування зірок і подальших властивостей утворюваних систем.