Астрономи відшукали коричневий карлик за допомогою прямого зображення

Дослідники зафіксували коричневий карлик біля сонцеподібної зірки за допомогою прямого зображення, про що вони пишуть у журналі The Astrophysical Journal. Спостереження за об’єктом дозволили встановити його масу, а також порівняти його з іншими відомими коричневими карликами.

NASA / JPL-Caltech

Що таке коричневий карлик?

Коричневий карлик — це субзірковий об’єкт, який за масою займає проміжне положення між газовими гігантами та зірками. Таким чином, його маси недостатньо, щоб стабільно запалювати водень, але у надрах коричневих карликів можуть відбуватися реакції з утворенням дейтерію та літію. Температура таких об’єктів становить від кількох сотень до трьох тисяч кельвінів. Залежно від спектральних характеристик, що тісно пов’язані з температурою, виділяють кілька класів коричневих карликів: M, L, T та Y. Коричневі карлики виділяють енергію зі своїх верхніх шарів атмосфери та поступово остигають. Чим холодніший такий об’єкт, тим він старіший та тим менша його маса.

Який об’єкт зафіксували астрономи?

За допомогою прямого зображення дослідники відшукали коричневий карлик низької маси. Він знаходиться біля сонцеподібної зірки HD 33632 Aa на відстані 86 світлових років від Землі. Відстань між об’єктом та цією зіркою складає 20 астрономічних одиниць. Коричневий карлик позначили як HD 33632 Ab, його спектр вказує на перехід від класу L до класу T. За оцінками астрономів, маса коричневого карлика становить 46,4 маси Юпітера. Його температура лише трохи перевищує температуру молодої екзопланети HR 8799 cde.

Коричневий карлик HD 33632 Ab позначений як «b». W. M. Keck Observatory

Таким чином, HD 33632 Ab представляє собою більш старий та масивний аналог екзопланет, із вищою гравітацією та, скоріш за все, меншою запиленістю середовища навколо нього. Майбутні спостереження за допомогою телескопа імені Джеймса Вебба дозволить вивчити його атмосферу та порівняти із атмосферою екзопланет.