Астрономія

Астрономи відшукали більше сорока нових кандидатів у галактики скупчення Печі

За допомогою огляду неба Fornax Deep Survey та досліджень у ближньому інфрачервоному діапазоні астрономи відшукали 44 нових кандидати в ультракомпактні карликові галактики, що входять до скупчення Печі. Майже всі вони знаходяться за межами ядра структури. Препринт статті доступний на сайті arXiv.org.

Ультракомпактні карликові галактики навколо найяскравіших галактик скупчення Печі. Saifollahi et al.

Якими є ультракомпактні карликові галактики?

Наприкінці 90-х років за допомогою спектроскопічних досліджень скупчення галактик Печі астрономи виявили дуже компактні об'єкти, що мали такий самий червоний зсув, як і структура. Вони були яскравішими за кулясті зоряні скупчення і тьмянішими, ніж компактні карликові галактики. Такі об’єкти назвали ультракомкантними карликовими галактиками, їхні типові ефективні радіуси становлять від 10 до 100 парсек, а маси сягають від двох до ста мільйонів. Вони містять переважно старі зоряні популяції із широким спектром металічності. Астрономи мають два сценарії формування ультракомпактних карликових галактик. Згідно з першим, такі структури є залишками ядер припливно порушених галактик. У другому сценарії ці об’єкти є результатом процесів формування або злиття зоряних скупчень. Широкий діапазон властивостей відомих ультракомпактних карликових галактик та їхня подібність як до кулястих зоряних скупчень, так і до ядер карликових галактик дозволяють припустити, що вони формуються за допомогою кількох співіснуючих способів. Через їхні маленькі розміри ідентифікація таких об’єктів є складним завданням.

Що аналізували астрономи?

Скупчення галактик Піч розташоване на відстані приблизно 65 мільйонів світлових років від Землі, і є другим за розміром скупченням галактик поблизу. Попередні спостереження виявили загалом 61 ультракомпактну карликову галактику в цій структурі. Тепер, використовуючи оптичні дані огляду неба Fornax Deep Survey в поєднанні з ближніми інфрачервоними спостереженнями місії Vista Hemisphere Survey, дослідники вирішили пошукати можливу популяцію таких галактик на околицях скупчення у межах 700 кілопарсек від центру.

Серед 220 відібраних кандидатів в ультракомпактні карликові галактики дослідники визначили 44 найкращі кандидати, які мають більшу ймовірність виявитися справжніми галактиками. Поєднання ближнього інфрачервоного спостереження з оптичним допомогло видалити 60-90% забруднення зірками переднього плану. Виявилося, що ультракомпактні карликові галактики, які знаходяться далеко від ядра скупчення галактик, містять 30% таких об’єктів структури. Астрономи також зафіксували дві ділянки з підвищеною густиною поза ядром скупчення галактик, у північній та західній його частинах, які співпадають з щільним розташуванням карликових галактик. Крім того, майже половина (46%) усіх виявлених галактик цього типу в околицях скупчення Печі розташовані на відстані більше 200 кілопарсек від будь-якої яскравої галактики скупчення. Дослідники вважають, що вони могли утворюються в середовищах з низькою густиною і зараз впадати у скупчення Печі.

червоний зсув