Астрономи підтвердили наявність подвійного активного ядра у галактики Mrk 212

Астрономи провели радіоспостереження галактики Mrk 212, яка утворилася внаслідок злиття двох галактик, про що вони пишуть у препринті статті на arXiv.or. Це дозволило дізнатися більше про структуру її ядер S1 і S2. Зокрема, дослідження показало, що S1 — подвійне радіоджерело, зосереджене навколо оптичного ядра, а S2 — компактне радіоджерело. Таким чином, робота підтверджує наявність у галактики Mrk 212 подвійного активного ядра.

Що утворюється внаслідок злиття галактик?

Злиття галактик — розповсюджене явище у Всесвіті. Існує два типи злиття: великі, за яких галактики, що зливаються, мають співвідношення мас 1: 3; а також незначні злиття, у яких співвідношення мас галактик менші. Великі злиття можуть змінювати форму основних галактик, наприклад, перетворювати їх на еліптичні, тоді як незначні злиття деформують основні галактики через припливні сили та активне зореутворення, що запускається внаслідок такого процесу. Числове моделювання показує, що злиття спричиняє сильний відтік газу, який може сприяти швидкому формуванню зірок у центрах галактик. Таким чином, приплив газу під час злиття може призвести до падіння значної кількості речовини на центральну надмасивну чорну діру, що, як вважається, знаходиться у центрі майже усіх великих галактик. У результаті в галактиках після злиття виникають активні галактичні ядра. Якщо надмасивні чорні діри обох галактик, що зливаються, нарощують речовину одночасно, очікується формування пари активних ядер. У разі, якщо відстань між ядрами менше 100 парсек (326 світлових років), такі ядра називаються бінарними, а якщо відстань між ними складає від 100 до 10 000 парсек, вони вважаються подвійними.

Що відомо про галактику Mrk 212?

Галактика Mrk 212 знаходиться на відстані близько 322 мільйонів світлових років. Вона є залишком злиття галактик з двома відомими радіоджерелами, пов’язаними з оптичними ядрами, що позначаються як S1 і S2. За оцінками, відстань між становить приблизно 6 кілопарсек, тобто близько 19 500 світлових років, що робить їх кандидатами у подвійне активне ядро.

Про що дізналися дослідники?

Астрономи вивчили галактику Mrk 212 у кількох діапазонах спектру та змогли дізнатися більше про структуру її ядер. Вони виявили подвійне радіоджерело, пов'язане з S1, і компактну радіоструктуру, асоційовану з S2. Також дослідження показало, що на відстані однієї арксекунди від S2 розташована розширена радіоструктура. Вчені роблять висновок, що вона вказує на регіон зореутворення.

Дослідники виявили, що S1 нагадує компактний симетричний об'єкт, а його загальна протяжність становить близько 2445 світлових років. Також вчені роблять висновок, що S2 теж є активним ядром. Отримані результати підтверджують подвійну природу активних галактичних ядер Mrk 212.