Астроном-аматор виявив можливе джерело WOW! Сигналу

Дослідник проаналізував, яка з тисяч зірок в області, з якої прийшов WOW! Cигнал, могла б мати найбільший шанс стати його справжнім джерелом за умови, що він надходить із зоряної системи, подібної до нашої. Він виявив потенційно схожу на Сонце зірку 2MASS 19281982-2640123, а також 14 інших можливих кандидатів, для яких відсутні дані щодо світності та радіусу. Препринт статті знаходиться на сайті arXiv.org.

Що відомо про WOW! Cигнал?

WOW! Сигнал, зафіксований радіотелескопом Big Ear у 1977 році, залишається найсильнішим кандидатом на сигнал від позаземного інтелекту. Свою назву він отримав через примітку астронома, який його зареєстрував. Він був настільки вражений побаченим, що обвів відповідну групу символів та приписав «Wow!».

Big Ear Radio Observatory, North American AstroPhysical Observatory (NAAPO) / Wikimedia Commons

Існують припущення, що сигнал створювали водневі хмари від комет 266 / P Christensen та P / 2008 Y2. Однак ця гіпотеза була відхилена науковою спільнотою, а джерело сигналу залишається невідомим. Сигнал надходив 72 секунди, проте, оскільки це був максимальний проміжок часу, який зміг спостерігати Big Ear, ймовірно, він тривав довше. Однак головна проблема полягає в тому, що сигнал ніколи не повторювався. Тим не менше, це не обов'язково відкидає, що сигнал створив позаземний інтелект. Насправді, людство також надсилало радіосигнали до кількох цілей, але жодна з цих передач не тривала довго та не повторювалася.

Червоним виділені регіони, з яких може походити сигнал. Pan-STARRS/DR1

Було зроблено небагато спроб визначити точне джерело WOW! Сигналу через труднощі такого дослідження. Телескоп мав два опромінювачі, націлені на різні ділянки, а його дані оброблялись у спосіб, що не дозволяє визначити, який із них насправді отримав сигнал. Таким чином, сигнал може походити від однієї з двох ділянок неба, кожна з яких нараховує тисячі зірок.

Що зробив дослідник?

Дослідник створив список можливих джерел сигналу, припускаючи, що, якщо він був створений позаземними цивілізаціями, їхня екзопланета схожа на Землю та обертається біля подібної до Сонця зірки. У цих областях знаходиться 66 зірок, які відносяться до класів G та K (жовті та помаранчеві карлики).

Єдиною потенційною сонцеподібною зіркою цієї вибірки є 2MASS 19281982-2640123. Незважаючи на те, що вона розташована занадто далеко для надсилання будь-якої відповіді у формі радіосигналів, вона може стати потенційною ціллю для пошуків екзопланет навколо неї. Однак для того, щоб визначити, чи дійсно ця зірка подібна до Сонця, потрібно більше інформації: наприклад, металічність, вік та наявність зірки-компаньона. Також дослідник виявив ще 14 потенційних зірок, схожих на Сонце, але оцінки щодо їхньої світності та радіусів відсутні.

Астрономи продовжують активно шукати позаземні цивілізації, проте досі не зафіксували жодної з них. Про можливі причини самотності людства у космосі читайте наш матеріал, а тут ми розбираємо, які з екзопланет можуть бути придатними для життя. Також ми писали про біомаркери у космосі.