Астрономія

Астероїд розміром із маршрутку «Богдан» безпечно пролетить повз Землю

Виявлений 6 днів тому астероїд SW 2020 діаметром 5–10 метрів пролетить під геостаціонарною орбітою Землі 24 вересня 2020 року. Шансів на зіткнення в нього немає, тому він безпечно омине Землю й не повернеться ще в найближчі 20 років, повідомляє лабораторія реактивного руху NASA.

Що це за астероїд?

Навколоземний астероїд SW 2020 помітили телескопи Каталінського огляду неба(Catalina Sky Survey) 6 днів тому. За яскравістю астрономи оцінили його розміри в 5–10 метрів у діаметрі та віднесли астероїд до невеликих. SW 2020 у 10 разів менший за потенційно небезпечні астрономічні об’єкти, а траєкторія його руху виключає можливість зіткнення із Землею.

Подібні астероїди наближаються до Землі в середньому приблизно раз на один-два роки. Вважається, що схожих на 2020 SW астероїдів існує більше ніж 100 мільйонів, але ми про них зможемо дізнатися лише якщо вони наблизяться до Землі. Так, наприклад, серпня цього року на рекордно близькій відстані від нас пролетів астероїд 2020 QG — він пройшов на відстані 2950 кілометрів над поверхнею Землі. Через його розміри — 3–6 метрів у діаметрі, Паломарська обсерваторія зафіксувала 2020 QG лише через 6 годин після його наближення.

Траєкторія астероїда. NASA / JPL-Caltech

Він точно пролетить повз Землю?

Астероїд пройде на відстані 22 тисяч кілометрів від Землі й це буде найближча до нас точка його траєкторії. Після того, як 2020 SW наблизиться до Землі об 11:12 за Всесвітнім часом, він продовжить свій політ Сонячною системою й повернеться не раніше як через 20 років.

Проте, навіть якщо уявити, що щось змусить астероїд змінити свої плани та все ж навідатися на Землю, то він би просто згорів у верхніх шарах атмосфери, не заподіявши шкоди, а ставши вогняно-яскравим метеором — точкою на небі.