Археологи знайшли могилу новонароджених близнюків часів верхнього палеоліту

Дослідники виявили подвійне поховання новонароджених часів верхнього палеоліту та одиночне поховання трьохмісячної дитини. Стародавня ДНК у геномі близнят чоловічої статі показує, що вони є найбільш ранніми зареєстрованими випадками монозиготних близнюків, тоді як особою з одиночної могили був їхній родич. Один з близнюків помер одразу при народженні, інший прожив близько 50 днів. Відповідна стаття доступна у журналі Communications Biology.

Natural History Museum Vienna / Communications Biology

Де були знайдені рештки?

У період між 40 000 і 30 000 років тому мобільні групи мисливців-збирачів верхнього палеоліту неодноразово займали мис на лівому березі Дунаю. Ця територія сьогодні є австрійським містом Кремс. Великі археологічні залишки їхніх стоянок відіграють значну роль у розумінні моделей поселення, культури та економіки ранніх анатомічно сучасних людей у ​​Центральній Європі. Органічні матеріали та споруди добре збереглися на цій ділянці, у тому числі й стародавні поховання. Саме тут, під шаром порід глибиною у 5 метрів, археологи знайшли могили дітей.

Що про них відомо?

Близнюки були поховані близько один до одного під плечовою кісткою мамонта, яка слугувала кришкою труни. Вона захистила рештки, залишивши їх у дуже хорошому стані. Аналіз ДНК показав, що двоє хлопчиків-немовлят були нещодавно народженими однояйцевими близнюками. Перший помер незабаром після народження, тоді як другий прожив приблизно 50 днів. Час між смертями свідчив про те, що коли померла друга дитина, могилу відкрили знову. Третє немовля, поховане на невеликій відстані та без покриття, збереглося гірше, але дослідники змогли отримати ДНК-матеріал, який показав, що це двоюрідний брат двох інших немовлят. Причини смерті немовлят невідомі.

Сама могила мала овальну форму, немовлят поклали на ліжко з червоної охри. Також дослідники знайшли 53 намистини зі слонової кістки мамонта, викладені всередині могили, припускаючи, що вони були нанизані на одну нитку. Оскільки намистини не мали ознак зносу, дослідники припустили, що вони були виготовлені для поховання. Також дослідники виявили в могилі три перфоровані черепашки молюсків та один різець лисиці. Залишки близнюків представляють найдавніших відомих монозиготних близнюків.