Археологія

Археологи визначили склад китайського крема для обличчя віком 2700 років

Дослідники встановили, що до складу крему для обличчя, знайденому в контейнері з могили чоловіка-аристократа, входили рослинні жири та місячне молоко. Стаття про це доступна у журналі Archaeometry.

Де відшукали цей крем?

Вчені досліджували археологічну ділянку Люцзява (Liujiawa) у Китаї, що відноситься до періоду 700-640 років до нашої ери. Під час розкопок однієї з могил, яка належала чоловікові аристократичного класу, виявили добре збережений бронзовий контейнер з кришкою. Його знайшли у зовнішній труні, він розташовувався неподалік від голови чоловіка. Кришка контейнера була закритою. Всередині дослідники виявили жовтувато-білі грудки загальною вагою приблизно 6 грамів. Подібні посудини вже зустрічалися раніше, і вчені вважали, що їх використовували для зберігання косметики, проте не могли підтвердити це. Тепер вони отримали змогу проаналізувати вміст такого контейнеру.

Dr. Bin Han, University of Chinese Academy of Sciences, China

Що входило до його складу?

Проаналізувавши вміст цього контейнеру, вчені підтвердили, що в ньому знаходиться найбільш ранній серед знайдених косметичний продукт Китаю. Це крем для обличчя, зроблений з жирів жуйної тварини (скоріше за все, корови) та місячного молока — насиченої водою вапнякової маси, що утворюється на стінках печер. Цей мінеральний інгредієнт, ймовірно, пов’язаний з діяльністю даоських шкіл. Даоси проводили свої практики у печерах та вважали, що сталактити утворюються святою рідиною з душ пагорбів. Таким чином, цей культ додає до косметики з використанням мінералів містичного елементу наряду з естетичним.