Антитіла допомогли вилікувати мишей від раку

Дослідники з Університету Вашингтона в Сент-Луїсі використали антитіла, щоб заблокувати білок TREM2, яким пухлини захищаються від впливу імунної системи, і цим спинили ріст новоутворення у лабораторних мишей. Найкращі ж результати вчені отримали при поєднанні їхнього методу із імунотерапією інгібіторами контрольних точок, повідомляють вчені у своїй статті, опублікованій у журналі Cell.

Що таке імунотерапія раку?

Імунотерапія раку - це багатообіцяючий метод лікування раку, що використовує властивості імунної системи задля боротьби з новоутвореннями. Та ми не потребували б постійної розробки нових способів лікування раку, якби він не мав власні способи протистояти імунній системі. Пухлини утворюють навколо себе середовище, яке пригнічує Т-клітини та інших імунних “солдатів”. Але один із методів імунотерапії, що називається інгібуванням контрольних точок, дозволяє пробудити пригнічені Т-клітини, хоч і не завжди успішно.

І що в такому разі?

Тепер американські вчені заявляють, що знайшли спосіб покращити ефективність цього типу імунотерапії. Під час дослідів вони виявили, що всередині і навколо пухлин експресується у великій кількості білок TREM2, який, схоже, відіграє ключову роль у подавленні імунної системи. Тож вчені припустили, що блокування вироблення цього білка може покращити результати імунотерапії.

Це може спрацювати?

Експеримент показав, що у мишей із саркомою та колоректальним раком, які приймали антитіла, що здатні блокувати TREM2, пухлини сповільнювали ріст, а у деяких навіть стали зменшуватися, у порівнянні з мишами, що не отримували ніякого лікування. Ще кращими виявилися результати, коли миші приймали одночасно і антитіла, і проходили терапію інгібіторами контрольних точок. У такому разі усі миші повністю виліковувалися від раку.

Дослідники зазначають, що їхній метод лікування, націлений на TREM2, має кілька значних переваг. Справа в тому, що білок експресується лише в пухлинах, до того ж різного типу, тож терапія не чіпатиме здорові клітини і може використовуватися для лікування різних типів раку. Зокрема, антитіла проти TREM2 вже розроблені та проходять клінічні дослідження проти інших захворювань, отже розробка протиракових ліків у цьому напрямку проходитиме легше і швидше.