Антидепресант застосували для лікування остеоартриту в мишей

Американські дослідники продемонстрували в дослідах на мишах та людських тканинах, що антидепресант може буде потенційним засобом для лікування остеоартриту. Препарат не тільки усунув причину хвороби, а й посприяв відновленню пошкоджених хрящів, йдеться у статті журналу Science Translational Medicine.

stockdevil_666 / Depositphotos

У чому проблема з остеоартритом?

Остеоартрит є найпоширенішою хворобою суглобів, яким страждають переважно літні люди. Захворювання характеризується поступовою дегенерацією гіалінового хряща у суглобах, що проявляється сильними болями. Самостійно хрящ відновитися не може і за допомогою наявних ліків добитися цього також не можна, тому наразі вилікуватися від остеоартриту неможливо. Проте вчені працюють над розробленням нових методів. Приміром, нещодавно група дослідників продемонструвала можливість покращувати стан мишей з остеоартритом за допомогою ін'єкцій з наночастинками. У новому дослідженні вчені з Університету Пенсильванії описали новий потенційний спосіб лікування остеоартриту.

Що пропонують цього разу?

У попередніх дослідженнях вчені з'ясували, що активність ферменту GRK2 відіграє ключову роль у патологічній проліферації клітин при деяких захворюваннях серця та нирок. Цей процес дещо схожий на патологічне зростання клітин хряща, що називається гіпертрофією хондроцитів, клітин хрящової тканини. Тож цього разу науковці зосередилися на вивченні активності GRK2 у пацієнтів із остеоартритом.

Так вони з'ясували, що у людей із остеоартритом або гострим ураженням хряща рівень GRK2 у хондроцитах зависокий. Це призводить до того, що клітини починають руйнувати навколо себе матрицю хряща, замість того, щоб її відновлювати. Тоді науковці спробували пригнітити активність білка за допомогою потенційного інгібітора GRK2 — антидепресанту пароксетину, що належить до групи селективних інгібіторів зворотного захоплення серотоніну.

Наскільки ефективне таке лікування?

Коли піддослідним мишам, хворим на остеоартрит, почали давати пароксетин для блокування GRK2, їхні хондроцити перестали надмірно розростатися. Ба навіть більше, вражені остеоартритом хрящі стали відновлюватися. Наступні досліди на вирощених в лабораторіях людських хрящах з остеоартритом показали, що антидепресант пароксетин так само запобіг гіпертрофії хондроцитів та руйнуванню самого хряща.

Зараз дослідники очікують на дозвіл провести наступні дослідження ефективності пароксетину проти хвороби суглобів на людях.