Біологія

Анемони виростили щупальця у відповідь на краще харчування

Анемона під час розвитку вирощує нові щупальця. Anniek Stokkermans / EMBL

Кількість щупалець, які виростають у морських анемон Nematostella vectensis, залежить від особливостей харчування, а не визначається генетично, як це властиво для кінцівок більшості тварин, вияснили німецькі дослідники. Такі висновки вони отримали, ретельно вивчаючи понад тисячу морських анемон. Опис дослідження науковців опублікований у статті журналу Nature Communications.

Що тут особливого?

Здебільшого кількість кінцівок, які виростають у тварин, наприклад, руки в людей, плавники у риб чи крила в птахів, визначається генетично і не змінюється протягом життя. Але нове дослідження вчених із Європейської молекулярно-біологічної лабораторії, що в Німеччині, показало, що у хижої морської тварини анемони число щупалець залежить від харчування.

Як це визначили?

Команда вчених вивчала понад тисячу особин морських анемон виду Nematostella vectensis, протягом місяців фотографуючи їх та зазначаючи кількість їхніх щупалець. Під час спостереження за тваринами виявилося, що м’язові клітини заздалегідь визначають місця майбутніх щупалець і вони змінюють експресію своїх генів у відповідь на поживу. Чим більше їсть анемона, тим більше в неї виростає щупалець. Але науковці кажуть, що це не питання абсолютного розміру, а радше швидкості росту тварини. Можна знайти маленьких анемон, які будуть мати більше щупалець, ніж великі особини.

Цікаво, що схожі молекулярні сигнали, які використовує анемона для вирощування своїх щупалець, притаманні й багатьом іншим тваринам, зокрема людині. Зараз в основному вивчається їхня роль у розвитку ембріонів. Німецькі вчені кажуть, що їхнє відкриття може допомогти краще зрозуміти, як засвоєння поживних речовин впливає на функцію цих сигналів.