Археологія

Африканці могли населяти перші поселення європейців у Америці

Американські вчені дослідили 500-річні рештки зубів, знайдені у першому європейському поселенні Америки та дійшли висновку, що вони могли належати африканській жінці, пишуть науковці у статті журналу Current Anthropology. Ймовірно, вона померла приблизно через п’ять років після того, як Христофор Колумб вперше відвідав Америку. Ця жінка могла бути однією з перших людей із африканським корінням в Америці, яка брала участь у створенні європейських поселень.

Що вивчали археологи?

Христофор Колумб вперше досяг Америки 1492 року, а вже на наступний рік повернувся з Іспанії до американського континенту знову, щоб створити там постійне європейське поселення. Він прибув до території, яка зараз відома як Домініканська республіка та побудував там місто Ла-Ісабела. Життя в новому місці далося першим переселенцям важко: вони страждали від голоду та захворювань, багато людей загинуло в перші роки колонії. Їх ховали на місцевому кладовищі, яке дослідили в 1980-х роках. Тоді дослідники виявили останки близько ста людей. Деякі з них нещодавно ретельно проаналізували вчені з Університету Вісконсину в Медісоні.

Що вони помітили?

Група вчених вивчала скелети 21 людини та вимірювала пропорції різних ізотопів стронцію в емалі їхніх зубів, яка дає змогу довідатися про геологічні умови регіону, в якому особа зростала. Рештки двадцятьох із них, очікувано, за ізотопним складом були такими, що притаманні середньовічним скелетам, знайденим на півдні Іспанії. Але останній скелет належав 20-річній жінці, яка, скоріше за все, народилася та зростала десь у Західній або Центральній Африці.

Як вона могла потрапити до Америки?

Довести, що ця особа була справді африканкою є доволі важко, проте вчені мають деякі пояснення незвичного відкриття. Жінка могла бути родом із історичного регіону Сенегамбії, що на заході Африки. У той час там активно велася торгівля людьми, які доставлялися до Іспанії та Канарських островів, хоча до трансатлантичних перевезень рабів залишалися ще десятиліття. Інші вчені не виключають навіть того, що жінка могла бути вільною темношкірою людиною у поселенні. Водночас другі вчені наголошують, що пропорції ізотопів стронцію в зубах можуть змінюватися, якщо людина довгий час пробуде у новому регіоні. Тож рештки могли належати жінці, яка жила деякий час в Африці, але згодом перебралася в Америку.