Коронавірус.Коротко

Кортикостероїди значно скоротили смертність хворих на COVID-19

Огляд семи клінічних досліджень надає нові докази того, що стероїдні гормони на кшталт дексаметазону можуть бути критичними для лікування пацієнтів з COVID-19. Дослідження було опубліковане в журналі Journal of the American Medical Association.

На основі результатів цього дослідження ВООЗ оновила свої рекомендації щодо застосування кортикостероїдів. Вона рекомендує назначати їх хворим на важку коронавірусну інфекцію терміном від семи до десяти днів. А ось хворим із помірними проявами хвороби вживати кортикостероїди ВООЗ не рекомендує, оскільки можлива користь від цього не перевершує шкоду.

Вчені досліджували такі препарати, як дексаметазон, гідрокортизон та метилпреднізолон. Вони діють завдяки пригніченню імунної реакції, зменшуючи запалення, звужуючи судини та зменшуючи розвиток рубцевої тканини.

Антитіла до SARS-CoV-2 виявили навіть через 4 місяці після одужання

Ісландські вчені провели дослідження антитіл до коронавірусу та виявили, що вони можуть зберігатися в організмі людей, що одужали від COVID-19, щонайменше чотири місяці. Наукова робота вийшла в журналі New England Journal of Medicine.

Вчені дослідили інформацію про зразки крові від 30 тисяч ісландців на наявність антитіл до вірусу SARS-CoV-2. Серед них вони обрали групу людей із 487 пацієнтів, які зробили понад одне тестування на антитіла. Завдяки цьому можна було відстежити, чи змінювалися їхні показники з плином часу.

Результати досліду вказують, що в перші два місяці після діагнозу кількість антитіл в крові пацієнтів зростає і залишається стабільною протягом наступних двох місяців. При цьому, рівень антитіл відрізняється в залежності від віку, статі та важкості перебігу хвороби. Так, він є вищим у пацієнтів з ускладненою хворобою та у літніх людей. У жінок він є нижчим, ніж у чоловіків, а у курців нижчим, ніж у тих, хто не палить.

Проте, вчені зазначають, що не всі хворі виробляють антитіла після інфекції, ймовірно, через слабшу імунну відповідь на збудника. Іншою причиною може бути хибнопозитивний результат тестувань, коли насправді люди не хворіли на COVID-19.

Ліки проти смертельної хвороби котів випробували проти SARS-CoV-2

Канадські науковці протестували ефективність препаратів, які розроблялися для лікування інфекційного коронавірусного перитоніту у котів, проти SARS-CoV-2. Дослід показав, що ліки спинили розмноження вірусу всередині клітини, блокуючи важливий для його реплікації процес. Стаття вийшла в журналі Nature Communications.

Вчені вивчали два препарат з назвою GC373 та його попередник GC376, який у попередніх дослідженнях виліковував котів з інфекційним перитонітом за 20 днів, а без лікування тварини помирають. Препарат націлюється не на шиповидний білок коронавірусу, як більшість препаратів у розробці, а на ензим, необхідний для розмноження вірусу всередині клітини.

Перед тим, як вірус почне розмножуватися, йому потрібно розрізати велику молекулу білка за допомогою ензиму Mᵖʳᵒ. Виявилося, що досліджувані препарати перешкоджають роботі цього ензиму як у котячого коронавірусу, так і в SARS-CoV-2.

Вчені сподіваються у наступних роботах випробувати препарат у дослідженнях на людях.