3700 років тому підлітка частково поховали сидячи та з головою над землею

Археологи знайшли в Іспанії рідкісний тип поховання віком 3700 років, у якому тіло підлітка було частково поховане в сидячому положенні. При цьому голову юнака залишили на поверхні й вона з часом відвалилася, відтак рештки були остаточно похороненими. Вчені вважають, що такий тип поховання могли обрати через високий статус покійника або ж як покарання. Відповідна стаття дослідників опублікована в журналі Journal of Archaeological Science: Reports.

В Іспанії неподалік Мадриду, на території стародавнього могильника Уманехос, особливо вирізнилося поховання 31. Археологи здивувалися, коли вони його розкопали та виявили, що тіло в ньому розміщувалося сидячи. Таке поховання є дуже рідкісним не тільки для Іспанії, а і для інших територій, але це не єдине, що здивувало вчених.

Кому належала могила?

Всередині 1,2-метрової ями археологи знайшли рештки хлопчика віком 15 років. Подальше вивчення кісток вказало на те, що підліток був похованим лише частково — його голова та плечі залишалися на поверхні під впливом стихій. Під час того, як тіло поступово згнивало, верхня частина юнака врешті звалилася, і тоді до могили додали більше землі, щоби повністю поховати рештки.

Вчені кажуть, що це єдиний спосіб пояснити дивне розташування кісток у могилі. Річ у тім, що всі кістки нижньої частини тіла хлопця збереглися в анатомічно правильному розташуванні — це вказує на те, що ця частина була зафіксована землею, коли решта тіла розкладалася. А ось верхня частина скелету, разом із черепом, були безладно розкидані, а це дає змогу припустити, що вони не були поховані разом із рештою тіла.

Чому так вчинили?

Зараз важко зрозуміти мотиви, яким слідували давні люди при похованні хлопчика. Але вчені припускають, що за життя юнак міг мати високий соціальний статус і в такий спосіб його вшановували. Хоча проти цієї гіпотези свідчать результати ізотопного аналізу решток, які вказують на бідний раціон підлітка за життя.

Іншим поясненням, яке висувають вчені, є те, що поховальний ритуал міг бути покаранням. Кістки не вказують на те, що юнака катували, хоча в могилі було знайдено ще наконечник стріли. Тому не виключено, що смерть настала від поранення життєво важливого органу, що не залишило слідів на скелеті.